Minnesota drengetur 2011

Efter en solrig Pinse, tager vi af sted mod Minnesota. Denne gang flyver vi over Finland, og vi mødes i lufthavnen 7:30.
Sikkerheds checket i Kbh. gik smertefrit, lige bortset fra at Claus fik tyvstjålet hans dåsemakrel...

Vi dimser lidt rundt i CPH og tager lidt forfriskninger ved Gaten, flyet til Finland går til tiden.

Vel ankommet til Finland, hvor Piloten fra SAS landede flyet som en varm kniv i smør på en sommerdag(det er blødt)
skal vi lige gå ned i den anden ende af lufthavnen, og her er der endnu et sikkerhedscheck, de er lidt "grundigere"
vi skal svare på hvornår vi købte alle batteridrevet enheder (PC, kamera og telefoner...) og hvorfor vi tog over Finland, og hvor vi havde købt billetten !!
Vi fik lov til at gå ud og få en hurtig lokal øl, og Claus testede de mennesketomme rygerlokaler, inden vi boardede.
rygerummet i Helsinki er model stor

Flyet fra Finland afgår till tiden, og det er et dejligt fly,,,i 1983 var det det flotteste skib i flåden, en 767 UDEN personlig Tv-skærm
Vi skulle dele filmskærmen med 5 rækker, men det gjorde ikke noget, for lyden var alligevel elendig !
godt at øllet var koldt, desværre havde de kun Finske og Hollandske øl... godt at vi kunne sidde skulder ved skulder i de små sæder...hrmpff
Vi glæder os endnu mere at komme til Rochester nu ! men der er altså langt i små sæder uden entertainment system....
klart%20at%20man%20skal%20sidde%20bag%20en%20tosse%20som%20rager%20op%20over%20sædet%20! der er ikke meget plads på monkeyclass
Piloten her var ikke så nænsom som i Finland, her tror vi at han forsøgte at få alle hjulene til at ramme jorden samtidigt...
Immigrationen gik rimeligt smertefrit,  dog var der en inder der forsøgte at komme foran i kø'en, bare fordi han havde travlt og var bagud pga alle de papirer han ikke havde udfyldt...
den gik ikke Grandberg.. BACK IN LINE....og vi havde jo også travlt, det vidste vi jo i forvejen...
men det gik hurtigt med at komme igennem tolden også, selvom vores kufferter lige skulle checkes en ekstra gang
(her frygtede Claus at nu smutter marmaladen fra den gamle fabrik nok også ned i lommen på en tolder... )
men der var ingen problemer, og vi fik afleveret kufferterne til American Airlines, som vi håber kan fragte dem hele vejen til Rochester.
Efter en hurtig smøgpause for dem der må det, kom vi gennem sikkerhedschecket (igen) og kunne lige nå en G&T i et lokalt vandhul ved siden af gaten
det viste sig så at vi skulle skifte gate, og senere igen at flyet IGEN var forsinket... så vi kom først fra Chicago 18:45.
vi fik lige en Chicago-dog

I flyet fortalte piloten at der var tung torden og lyn i Rochester, og at de sidste 20 min nok blev lidt turbolente...
Og det var ikke helt forkert,  vi fløg ind i regn og lyn inden vi landede hårdt i Rochester ! jeg troede faktisk at vi ikke kunne nå at stoppe på landingsbanen.!
men sikkert i havn (lufthavn) stod Michael, Bent og Knud og ventede på os, og vi kørte "hjemover" i øs-pjaskende regnvejr, nogenlunde som
den tordenskylle vi fik derhjemme forleden.. den her varede bare i 3 timer...
Lidt senere kom Carsten drivvåd, han havde lige nået at spille golf inden himlen åbnede sig.. så vi fik lige et par Carsten Special G&T inden vi gik til køjs, efter en lang dag.

Onsdagen gik lidt med afklimatisering (dvs vi lavede intet..) og hilsen på nabo'erne :-)

en%20lille%20tordenskylle...på%203-4%20timers%20varrighed.. Irsk%20kaffe%20med%20sort%20knæksugerør.. Mary%20&%20Gary

Morgenmad Torsdag, vi havde aftalt med Bent at vi spiste morgenmad ved 9'ern, og tog en tur på Mississippi omkring kl. 11
klar til småture morgenmad badetøj på hegnet
Snedig plan, der kunne man sagtens køre til Spring Valley og hente Buicken... inden 9... nå ja det tog så 15 min mere end beregnet :-)

Happy face
et lille besøg hos Roger... men han var ikke hjemme, godt vi havde vores eget øl med, for vi arbejdede hårdt
(vi fik hans bådbro i vandet igen, efter oversvømmelsen tidligere på året var den havnet oppe i haven..)
nu kan Bent igen docke til bådbroen Bådbro'en er klar igen
spiste frokost i Wisconsin, og tog et lille pitstop senere på Pickle Factory hvor vi fik en lokal specialitet : Friturestegte syltede agurker...
man kan næsten fornemme smagen ved at se Michael's glæde
  ussjjjj de er lidt sure...
SÅ havde vi travlt, den 525 cui store Mecury motor fik lov til at strække ud, det kostede kun 42 GALLONS benzin i timen !!!

Men det var sjovt så længe det varede, her sejler vi ca.65 mph..herunder skal Michael og mig liiige strække ud..
"...og den der ligner et klaver !" Kaninus er klar
I dag, fredag, skal vi i Sam's Club, besøge SATA og Napa, Bent siger han har fanget en vaskebjørn, den skal vi da se...
Nu er det vidst til til en tur i poolen...eller skal man køre en kam gennem svenskergarnet her først..

vi kom, som det jo nogengange sker, lidt for sent ud af døren, og Benjamin kørte lige som vi kom så ham fik vi ikke ønsket tillykke med føs'dagen..
Bent var ved at pakke til deres South Dakota tur, hvor de (SATA-drengene) skulle bygge en cabin, et imponerende træk:

Mens Claus fik en sludder med hans onkel Hans, gik Rolf og jeg over til NAPA og købte lidt ind..
Efter vi havde brugt en time på at bestille dimser til bilerne derhjemme, kørte vi hjemover via Stewartville, der er altid samling der om fredagen,
her er et par stemningsbilleder, vi kom lige som de var begyndt..

vi var der ikke så lang tid, for sulten var ved at melde sig.. Vi købte lidt fastfood hos Wendy's...
vi var lidt matte fra flodturen igår, så vi gik rimeligt tidligt i seng.
Lørdag morgen blev slagplanen lagt, gæsterne til firmafesten kommer fra kl. 14, og Sandy laver en "to-do" liste.. som vi efterhånden kan i hovedet !
så efter 2-3 timers arbejde er vi klar til festen

Vi var faktisk så klar, at vi kunne nå en tur i poolen inden det går løs

Festen bliver som sædvanligt skudt igang med Knud's kannon... det kom som et chock for de fleste..
the little black thing that goes BUUUMMMM Snack-pigerne Amanda & Kurt er bag baren... 5" udstødninger... Sandy's mor har fået en stor drink
Morgenmad med 40 æg..og de sørgelige rester til skraldemanden..
what's wrong in this picture ? skrald...de lod heldigvis Buicken stå...
resten af søndagen gik med afslapning, efter at Danica fik kørt de sidste sprutkanoner hjem...
det var meget lyst da vi endelig gik i seng.
Vi smadrer youtube i vores søgen på musiknumre vi kan synge med på, vi finder f.eks den tyske udgave af den røde gummibåd, og ligger og skråler med i poolen i flere timer til
Præriens skrappe drenge, de fleste af ShuBiDua's og andre gl.danske sange...

Mandag regner det under morgenmaden, og det er næsten for koldt at sidde udenfor og spise morgenmad, og vi får kørt de sidste coolere ud til BuyOnlineNow
og handlet i Sam's Club.... og får sen frokost fra KFC, som absolut ikke er "fastfood" det tog 20 min at få leveret ud af huset!!
slapper af,
det har været et par regnfulde dage, onsdag fik vi købt lidt ind hos Kohl's, Rolf og jeg hentede varer hos NAPA i Spring Vally,
og nåede lige et lynhurtigt smut til Mystery Caves inden vi kørte ud til Hans og fik mørbrad med Persille :-)

Torsdag var vi ude og spise med Roger, og han var i godt humør, det kan godt blive en våd tur på floden i morgen,
Vi håber dog på at temperaturen stiger, da Michael stod op ved 7-tiden var der kun 10 grader!!! så det er langebukser og morgenmaden måtte foregå indendørs !
senere tog vi ned til noget Torvedag som de har hver torsdag i Rochester og spiste, og fik en lille en på et lille listigt sted.
ret sjovt, for "Captain Morgan and his crew" kom forbi og delte smagsprøver ud, og vi fik lidt souviners med

Fredag morgen og ikke en sky på himlen, perfekt vejr til kanotur på Zumbro River
vi bliver desværre kun 7, da Bent og Knud ikke er kommet tilbage fra South Dakota..

Zumbro River Team:

alt det regn vi har fået, er løbet i floden, og der var alt for meget, så kanoudlejningen var lukket "due to high water"..
det er meget kedeligt, for vi var lige varmet op til sjov og ballade ned ad floden :-(

Vi besluttede os for at tage til Hammond, hvor bådturen var planlagt at ende, og spise de indkøbte sub's og drikke et par øl, bare så det ikke er helt spildt
og så kunne vi jo vælte baren som vi plejer... men den var stadig under renovering fra oversvømmelsen i september !
vi er ikke helt heldige idag !
Hammond består af 12-15 huse... og der var endnu en bar !! så den testede vi.
der sad 3 oldinge derinde, to friske damer, og en 3-tandet mand .. de grinede ad os hver gang vi skrålet ROGERRR

vi kom meget sent i seng, så lørdagen begynder sent, men det regner alligevel igen :-(
Jeg får afleveret Buicken hos SATA, og om lidt kommer Carsten ned til goodbye-grill-party iaften.