Bahamas drengetur 2019

Afgang Tirsdag d 22 januar kl.14:10 med Norwegian DY7041, tænker vi mødes i lufthavnen kl. 10

En-eller-anden har fødselsdag :-) :-) og Claus og mig siger ikke hvem....:-)

Belært af fejl fra sidste år, tager vi i år en overnatning i Fort Lauderdale, inden turen går til Nassau med Jet Blue 1393 kl. 10:00 næste formiddag

Her er planen at mødes med Carsten som kommer fra Atlanta (og Minneapolis) med DL660 og han kommer en lille times tid efter os, så han skal sikkert finde os i sødmælksbaren, hvis vi ikke står parat når han lander

vi bliver så fløjet til Long Island, hvor Michael og Sandy venter os... satser vi på...
rygtet siger at Knud kommer forbi med båden, og Roger har andre venner... men det er jo kun rygter !

Det hele er gået efter planen, vi mødtes kl. 10 i Kastrup, og fik checket ind og kom gennem sikkerhedscheck på under 15 min!
godt at være i god tid, så vi får lidt til maven i Loungen.

inden vi får set os om, er klokken 13:10 og det er tid til at boarde, og det ekstra pascheck gik også helt perfekt
ved Gaten skal vi så svare på om vi har været i et tyrkisk fængsel, hva' mors pigenavn er osv,osv men vi kommer ombord til tiden,
men så er der ballade med madcontainerne, og det kæmper de så med i en lille times tid, inden vi får lov til at lette...
Forsinkelsen får piloten så ikke hentet, så vi lander først 19:30, men det var vi lidt forberedt på, og har booket hotel 10-15 min kørsel fra lufthavnen.
og vi venter også kun 20-30 min udenfor lufthavnen, så kommer der en shuttlebus som kører os til hotellet... havde ikke fået ringet efter bussen, så det var rent held at han kom så hurtigt.

Hotellet ligger heldigvis lige i nærheden af nogle butikker og en Liquerstore, så vi kan få indkøbt en Gin til imorgen når vi skal vente på Flyet til Long Island med Carsten

Vi har også købt to flasker GlDansk, da vi så at en kuffert med JetBlue til Nassau kun koster $30. ellers havde det ikke været muligt at få så meget væske med i flyet med kun håndbagage
så efter en steak på en lokal sportsbar, brugte vi resten af aftenen på at pakke en af håndbagagerne om til en kuffert med to liter gl Dansk og 1,7 liters Gin.. :-)

Alt er timet og tilrettelagt, har bestilt afhentning til lufthavnen igen kl. 07.. ret tidligt, men det passer fint, for vi vågner alle 3  omkring 530 tiden, lidt Jetlag tror jeg :-)
Vi får lidt morgenmad og er klar til at køre kl. 7

turen tager igen kun 10 min, og vi får checket den ene håndbagage ind som kuffert uden problemer, og den koster kun $30 som lovet
vi er i Nassau en lille times tid før Carsten, og han kommer også til tiden,

så vi er hos Jet Aviation lige omkring 1-tiden, og får lige blandet et par GT'ere inden Piloten kommer og flyver os til Long Island,
Jeg bliver smidt ind på forsædet, og resten af holdet sidder sammen med to festlige Tyskere bag i, det tager kun en time, så lander vi i Stella Marris, hvor Michael venter på os med en frisk GT

Han har heldigvis investeret i en GMC, så der er plads til os 4 incl håndbagage, turen går hjemover, og vi får lige en hyggesnak,

inden vi kører ned til Club Washington hvor vi får hilst på
en del af de lokale, jeg fik en lang snak med Capt. som også har en '96 Eldorado hjemme i Arizona.
vi spiser aftensmad dernede, og kører hjemover allerede ved 20-tiden.. hjemme får vi lige en go'nat drink eller to og vi går til ro en efter en:-)

Det ender med at det kun er Michael og mig der løser verdens problemer... og så er det gonat tid.

Torsdag morgen er Rene vidst først oppe og holde øje med vandet, Michael vil løbe, og jeg får sagt at jeg gerne vil løbe med...så langt jeg nu kan.
Det tog en lille times tid, og vi venter så på resten af holdet, så vi kan få lidt morgenmad :-)
Vi har aftalt med Capt. at vi tager frokost på Max Conch Bar,

og måske kommer vi ud til Dean' Blue Hole igen, det glæder jeg mig (også) til igen
vi var på lidt barhop, og nåede ikke at komme ud til Dean Blue Hole i denne omgang, så det bliver en anden dag

men vi fik handlet lidt, og var i banken med Kaptajnen og så gik den dag jo, aftensmaden fik vi hos Tiny's Hurricane hole en omgang blakend grouper med ris og coleslaw

Fredag er det bådtur til Exuma, vi er 9 der tager afsted, Les skal lige prøve en Gl Dansk, det bliver vidst ikke hans ynglingsdrik :-)

det var en fantastisk tur, vi havde flere pitstop, hvor vi lige kunne hoppe i vandet.. på et tidspunkt var der en hel flok delfiner
som vi var MEGET tæt på, det var ret vildt !

Lørdag morgen når jeg igen med på en lille løbetur, inden morgenmaden, et par baegels til hver mand, de mætter helt vildt så vi er klar til en lille bådtur :-)
Michael har lavet sandwitch'er til turen, og idag sejler vi i noget mere adstadigt tempo end sidst, vi skal jo heller ikke nå noget som helst idag, og vi sejler også bare rundt om pynten hvor vi tager en lille drink til sandwicherne... og vi ser en havskildpadde komme op efter luft, men han er snu, og svømmer fra os, uden vi får nogle billeder af den.

vandet er fantastisk, og vi får svømmet en del, inden vi kommer retur til  huset.

et nabopar, Dan &Sara kommer forbi, Sara er meget glad for FængselsTigerDyret, og Carsten laver lidt forfriskninger til os, man skal jo huske væskebalancen !
Dan&Sara inviterer os til drinks på mandag, vi skal så endelig huske FTD :-)

Vi spiser aftensmad på Tiny's igen, får lige handlet lidt ind inden det går løs igen, vi kører i lidt voldsomt regnvejr, men vi kan jo ikke klage
Jill har skrevet til Carsten at temp i Minneapolis kommer under -35 C ...

vi er hjemme ved 21-tiden, og får spillet lidt højt musik.. og får lige en klage fra nabo'en
forstår det ikke, hvem vil ikke høre Åhh Babe lørdag aften!?

NU er det Søndag, og det eneste der er planlagt er aftensmad hos ...Tiny's igen :-)

Vi har aftalt med Kaptajnen at vi kører ud til Dean's Blue Hole og han møder os ved Club Washington, det blæser desværre lidt kraftigt, så det er ikke så pænt som for to år siden
vi kører videre sydpå til en fin havn, hvor der ligger lidt dyre både, VIKING her (den hvide) kostede $6 mill for ti år siden! og brugte 170 gallon i timen når den sejlede 30 sømil i timen,
fortæller ham som vedligeholder den.. ret vildt!

så det er ikke for alm. hvide mennesker, ejerene kommer fra Texas og bor her ved øerne i 4-5 måneder ad gangen !
vi får en drink på Lighthouse Point, de var så ikke så gode, så vi kører retur til SouSide og får også en lille burger der, da klokken er ved at være mange.

vi kommer retur til huset og snakker lidt, inden turen går ud til Tiny's igen, og kan godt mærke at det er et populært sted, da vi kender ½-delen af gæsterne.
(Måske også noget med at det er det eneste sted der har åbent idag)

da sandwichen fra Sou'Side stadig ligger i maven deler vi bare 2 pizza'er til aftensmaden, og kører hjemover ved 21-tiden.

jeg går tidligt i seng (som den første idag) og det er Michael & Claus der ender med at fortælle røverhistorier til 23-tiden.

Mandag morgen har Claus været tidligt oppe, men var gået til ro igen da jeg kom op, Efter 20 min kommer Michael også op, og vi tager igen en løbetur inden morgenmaden !
vi sidder og spiller lidt terninger inden vi kører ned til French Harbor, der er en lille lagune som der nogen gange er havskildpadder i.
Men idag er der sæ'følig ikke nogen, Rene får snorklet lidt og ser også en del fisk, jeg kom ikke så langt ud som ham, og ser kun en enkelt fisk som vel er 10-15 cm lang

retur igen til huset, vi har en aftale med Sara&Dan kl. 16 så Claus, Michael og jeg mener godt vi liiige kan nå at handle lidt inden da... men bliver fanget af en gang regnvejr,
og vi kører i Jeepen... så vi søger ly på Sou'Side hvor vi så lige kan få en drink, Kaptajnen og Jason er der også, noget med at Jason var ved at købe lidt fisk af naboen.
her mixer Tyrrone en drink til os, det foregår altid siddende :-)

men det trækker lidt ud med den regnbyge, så vi bliver en ½-time forsinket til Sara&Dan besøget..
det er et ret fedt sted de har, hele huset er hævet 10 fod, og så er der en veranda hele vejen rundt om huset, så man er i trætopshøjde hele vejen rundt !
så man føler lidt som i en starwars film da det eneste der stikker op over trætoppene er deres andet udlejningshus, så man kan se ret langt omkring
Tigerdyret er med, og han får lige en krammer mere inden vi kører hjem, efter vi har smagt noget af Dan's hjemmelavede øl som er ret godt.

iaften laver Claus Stegt flæsk med persillesovs, og Jason&Michelle er inviteret til kl 18, så lige pludselig har vi travlt !
det smager fantastisk, og det bliver sent idag, Claus og mig spiller den uigenkaldte sidste AC/DC sang kl 3... det bliver hårdt at løbe imorgen tidlig!

Tirsdag morgen bliver nærmest formiddag inden vi løber en tur, der er en hel vanvittig koncentration af bugs pga stille varmt vejr, og løbeturen er også ret hård
Vi har bestilt kylling hos BlueChip, fik desværre ikke taget et billede indenfor,

da vi har set at vejrudsigten er en af de sidste gode dage for at sejle, så det bliver det kyllingen på båden til frokost:-)
her er Carsten og Claus ved at hente båden til os andre, se hvor stille vandet er, igår var der ½meter høje bølger, og for 20 min siden var der masser af blå himmel, det skifter meget hurtigt herude

bådturen idag går ud til Sandy Keys og begynder godt, men efter et par timer havner vi i lidt regnvejr, lige før vi kommer til øen...
vi får lagt til, og efter 15-20 min stilner regnen af, og vi kan nyde stilheden herude, men ingen dyr grundet regnvejret!

vi når hjem lidt senere end beregnet, da Claus og mig fejlbedømmer hvor vi bor og sejler en lille ½-time for langt, til stor morskab for Michael og Rene som godt ved hvor det er vi bor

vi bliver nød til at tæve dem senere i aften !
aftensol, og hjemmesideopdatering:

Nu bliver aftensmaden en gang oksemørbrad med hjemmelavet sovs, slet ikke dårligt :-)

vi får sunget en del til Shu-Bi-Dua inden vi går til ro, vi lyder fantastisk !

Onsdag morgen, får løbet lidt med igen i dag, lidt underligt at løbe i bar mave, og så høre fra Knud, at de har -34C... der er koldere i Minnesota end der er på Antarktis !
og vi har det 56 grader varmere hernede :-)

( på hotellet i Fort Lauderdale så vi på TV at 115 millioner amerikanere har temp under frysepunktet !)
Nå men der gang i køkkenet, Michael braser kartofler, Carsten folder vasketøj, og jeg prøver at få drengene op ved at spille Oh Babe.. ved ikke hva' der er mest krævende :-)

Vejret er fedt, så vi udnytter det, og sejler ned for at tanke Benzin på båden, Claus er ½-dårlig og bliver hjemme og Carsten springer også turen over,
så det blev Rene der mixede drinks på turen...

vi ringede til Kaptajnen, og spurgte om han ville med, hvis han så tog en drinks-kop, vodka, juice og Gin med ville det være super... køn invitation at komme med ikk'
men han kom nu alligevel :-)
Vi fik en seddel med antal gallons vi havde tanket og beløb som jeg viste til ekspedienten og sagde vi havde tanket for $35... hun kikkede længe på sedlen, da beløbet var væsentligt højere :-)
okey måske lidt mere sagde jeg, 65 gallons giver lidt mere...så var det som om hun åndede lettet op, og kreditkortet blødte lidt igen.
Nu er det kaptajnen som styrer, og han zig-zagger lige så meget som jeg gør :-)

på et tidspunkt tager vi et ufrivilligt stop, da kaptajnens hat fløj af, og den er han ret glad for... den flyder heldigvis, så den får jeg lige bjærget og vi kan lige få en dukkert i det varme vand
vi kommer sikkert hjem, og nærmest bakker helt op på stranden, da kaptajnen har lange bukser på (!)

vi skal spise på Club Washington, det er fast kutyme på onsdage, og idag er det ged der er på menuen
Vi stopper lige på Sou'Side og får en drink, jeg skal dog lige ha 15 min stilhed, inden jeg er klar igen

Efter vi kom hjem fra Club Washington, spillede vi lidt terninger inden vi sagde g'nat for i aften

torsdag morgen, jeg misser morgenløbeturen, da jeg kommer for sent op, Michael var stukket af 20 min tidligere..
vi får morgenmad kl 9, og kæmper igen med fluer som kommer frem lige som bacon'en lander på bordet...
Claus mener at en Conch-salat vil gøre underværker på hans dårlige mave, så vi aftaler med Kaptajnen at vi mødes dernede omkring 13-tiden
Carsten står her med Michael's GMC, den kører dejligt

Her er det ejeren Garry, som laver salaten til os

Kaptajnen havde en aftale, og kører da vi får mad...
Aftalen var så at han skulle hente en i lufthavnen, og han kom tilbage efter 30-40 min.. med Knud :-)
det var en overraskelse, vi troede ellers ikke han kom i år, men han har lige taget 4 dage fri, han rejser så allerede hjem søndag morgen !

vi spiser aftensmad på Tiny's, det er igen fisk med ris&coleslaw, jeg er ved at blive god til at spise fisk, får igen en dobbelt portion... gisp-gisp det bliver vidst slankekur i Februar hjemme

Fredag morgen, det har regnet voldsomt i nat, så alt er vådt, og det stakkels tigerdyr er helt vådt, så Michael har sat ham til tørre

Vi får dog alligevel løbet lidt, og får de andre op til morgenmad kl 9

vi håbede lidt på at komme ud og sejle lidt idag, har forberedt cooler med drinks og rester af kyllingen fra i tirsdags.. men det bliver ved med at vælte ned sådan lidt on/off,

så kyllingen bliver spist på terrassen, kl 16 skal vi ned på Sou'Side, der bliver holdt en Fondraising til Tyrone's mor, som skal opereres for $70.000 !!

det var velbesøgt, og vi kører ud til restaurant "Chez Pierre" for at spise ved 19-tiden, med et lille pitstop på George Washingtin, hvor Carsten er gæstebartender :-)

vi er en hel flok i 3-4 biler, og vi har bestilt det hele på forhånd, så vi venter ikke længe idag

Da vi kom hjem måtte vi lige spille lidt terninger, inden vi gik til ro, ikke noget vildt, Carsten skal jo afsted tidligt imorgen, vi har aftalt at køre 7:50 !

Det er Claus, Michael og jeg der kører Carsten afsted, Knud & Rene dækker op til morgenmaden imens :-)

vi kom hjem og lavede omelet til morgenmad, og besluttede os for at tage en lille bådtur, nærmest sidste chance for at komme på vandet, og vejret er ok
vi prøvede at få nogle hajer at se, vha lidt blod fra oksemørbraden forleden, men vi så ikke nogen.. men nogen så nogle hvaler!! ( <-Vits )

vi kører ned til Tiny's og får turens bedste burgere,jeg får igen spist for meget, og snakket lige så meget, et par fra Canada står jeg og taler en del med, og da vi begynder at vise hinanden
katte billeder, er der nogen der mener vi skal hjem :-)

imorgen er det Knud's tur til at blive smidt tidligt hjem, så vi går forholdvis tidligt til ro

Søndag, sidste dag!
Vi kommer op omkring 6-tiden og Michael har lavet dej til boller, stakkels Knud, han når det ikke, for om 15 min kører vi ham til Lufthavnen, så han kan komme hjem i kulden!

søndag, når alt det sjove er ovre;

hjemrejsen er Søndag d 3 februar med Bahamas Air UP383 kl. 15:30 fra Deadmans Key til Nassau, og videre kl. 18:30 med UP 207 til Fort Lauderdale
og efter noget ventetid, tager vi Norwegian DY7042 kl 23:00 mod københavnstrup som lander i Kastrup mandag middag