Bahamas drengetur 2018

afgang Tirsdag 14:10 d 23 januar med fly DY7041 fra Norwegian Fra KnapstrupCity
tænker vi lige mødes lidt tidligere i lufthavnen så vi kan nasse lidt på Loungen's kaffe og the.....
vi ankommer så til Fort Lauderdale 18:30 lokal tid, og håber på at kunne komme til Nassau med det sidste fly..
Michael har booket os på Bahamasair UP208 kl 20:30, så lander vi i Nassau en times tid efter, og overnatter på Orange Hill Beach Inn som sidst
Næste morgen tager vi med Tyskeren til LongIsland.. nå ja, måske næste formiddag..

Forsyninger til Carsten

Sådan var vores plan.. MEN Norwegian var lidt sløve hen over Atlanten, og vi lander 25-30 min for sent :-(
OVEN i det, er der så problemer med at få landgangsbroen koblet på, så vi bruger endnu 20 min på det.. nu begynder det at knibe med tiden,
og da vi heller ikke har fået nogen BoardingPass til Bahamasair, skal vi jo først have dem, inden vi kan komme gennem security til terminal 1
vi landede i terminal 4, så det tog også lidt tid at komme rundt i lufthavnen...
(vi skulle gennem 6 kontrolposter mht imigration og toldpapirer..)
Bahamasair skranken var lukket, så det ender med at vi strander i Fort Lauderdale !

jeg får ringet til Michael og han booker et nyt værelse til os på en Days Inn nær lufthavnen, og vi køber billetter til Nassau til næste morgen kl 10:00
vi venter så en time på shuttlebussen til hotelet, det var heller ikke lige planlagt..

Aftensmaden tager vi på Denny's som ligger lige ved siden af hotellet, det var en livlig servitrise vi fik, hun virkede ellers ret ligeglad,
men det hjalp gevaldig da vi skulle bestille, f.eks var der kun en burger tilbage vi kunne slås om, og valgmulighederne på sodavand kom MEGET hurtigt..
... man skulle nok ha' været der :-)

vi er tilbage omkring midnat, og uret er stillet til kl 06, vi vil bestemt ikke misse næste fly!!
morgenmad på hotellet, det virker fint, har bestilt shuttlebus så vi er i lufthavnen kl. 08, så burde der være rigeligt med tid

hvis det nu altså ikke var fordi at vi ikke havde bestilt returbillet med JetBlue,, så det skulle vi lige forklare i skranken, = ekstra 20 min
i sikkerhedskontrollen bliver Claus's håndbagage lige taget ud til "random check"... + 15 min...
Heldigvis er der et vandhul lige ved siden af gate10 som vi skal boarde fra, så vi kan lige slappe af og få udfyldt nye imigrationspapirer til Bahamas,
da det jo er nyt flynummer og ny dato !

efter planen skal vi lande i Nassau 10:55, men har haft kraftig medvind så vi lander 15 min før, jubii vores forbandelse er forsvundet..troede vi
nu har de problemer med landgangsbroen og de 15 min forsvinder hurtigt, + 15 mere.. så et vandhulsbesøg er der ikke tid til,
vi tager en Taxa over til Jet Aviation, hvor Kareem  flyver os til Stella Maris på Long Island.. og naturligvis er vi igen forsinket da vi mangler en passager

ihh altså.. nå men vi kommer da frem til destinationen til sidst, hvor Sandy, Michael og Carsten står og venter på os med lidt forfriskninger

vi  kommer ud til Whymm house hvor vi lige deler en pizza, og tester Michael's nye båd, og sludrer lidt, inden vi tager til "White night" på Washington bar
(White night er noget med lyse nætter..) vi snakker naturligvis for længe, så udvalget af mad på baren er kylling, kylling eller kylling

vi kommer hjem ved 21-tiden, og efter en drink går vi til ro ca ved 22-tiden
Torsdag morgen kl 6 begynder der at komme liv i butikken, og kl 8 disker Michael op med æg, bacon og RUGBRØD :-)

Vi skal hente Roger kl 14, så vi kan lige nå en lille tur i båden idag, perfekt vejr til det, næsten for godt, for vi får vidst rigeligt med sol :-)
Carsten laver lige en lille opfriskende Bloddy Mary til morgenmaden og så er vi klar

Vi får hentet Roger som kommer til tiden, og vi dimser lidt rundt inden vi får aftensmad hjemme idag

fredag morgen bliver der lavet morgenmad spegelæg, skinke og ost på en bagel det er guf

Vejret er lidt ustadigt, overskyet men med en temp på 25 gør det ikke helt så meget...

Carsten laver igen lidt forfriskninger og da det småregner indimellem, så kan vi jo lige tæve hinanden i terninger :-)
Vi bliver dog afbrudt i terningespillet, da en af nabo'erne kommer og spørger om michael kan hjælpe ham, da han er den eneste der har en båd i vandet,
det er lavvande og de andere både ligger for langt inde til at kunne sejle ud,,,. han var faldet af hans kiteboard, og 4-500 meter ud lå den og blæste rundt,
Michael og Carsten fløj der ud, det så godt ud, og en ½times tid efter var de tilbage med alt kite-udstyret

nu er vi jo snart 8 personer, så der er lige lidt logistik der skal passes ind, så hele Michaels flåde bliver tanket og startet op
nu henter vi Knud i Stella Maris lufthavnen, efter vi har hentet en jeep mere

Vi tager lige et hurtigt pitstop hos "" da jeg var her sidste år, kunne man gå rundt om VW'erne her, nu har naturen næsten overtaget dem helt

Lineup i lufthavnen, og Michael havde også linet os alle op så vi stod på den gule afmærkning til Taxa'en (??) i en pæn lige række, klar til at modtage Knud.
folk har sikkert troet at der kom en MEGET vigtig person... og så var det bare Knud :-) :-)

Planen var at vi skulle spise på Tiny's ´Hurricanehole, men det blæser for meget, så de havde lukket, det bliver så kylling fra en af de lokale
ris og coleslaw henter vi på Washington Bar, det tager ikke længe... ca en time !
så vi er jo lidt sultne da vi endelig kommer hjem

lørdag morgen skal vi ned til Kaptajnen, vi skal hjælpe ham med at sætte sheet Rock op i hans køkken,, det lyder specielt, men det er "bare" gipsplader
...og vi = Roger :-)

Vi skal afsted 10:30, så morgenmaden er klar kl 9, der er alt man kan begære, tror der er 6 forskellige slags juice :-)

vi kommer for en gangs skyld afsted lidt FØR planlagt tid... det var måske ikke så godt alligevel, 3 biler var vi nød til at køre i,, og den ene
havde ikke fået opdateret forsikringen helt... og det gik naturligvis lidt galt, da HapsBetjent¤387 kom forbi... Michael fik snakket sig lidt ud af det
dvs han skal ned til ham som det første mandag og vise opdaterede forsikringspapirere

nå vi må jo bare videre, en historie til scrapbogen tænker jeg:-)
NU bliver der knoklet, Roger, Kaptajnen og Knud måler, skærer og monterer, Carsten og jeg holder pindene til gipspladerne indimellem

Michael og Jason vasker bilen

Carsten har forberedt en frokost af Grapefrugt, rejer,ærter og fløde, det er virkelig guf, det får vi lige i pausen, hvor batterierne på skruemaskinerne alligevel skal lade lidt op

Kaptajnen bor på den østlige side af øen, der er ingen strøm eller vand, så han er selvforsynende vha solceller og en dieselmaskine
det blæser altid her, der er ret flot, men ligesom på vestkysten i DK, bliver vinduerne helt smadret af salt og sand.
vejen derud er helt smadret, så hvis der er noget der sidder løst på bilen, er det ikke på bilen når man er nået frem..
Han vil gerne sælge det, men til $600.000 bliver det nok ikke lige imorgen... og han bygger alene, så det tager noget tid før han er færdig!

den sidste plade kom op 13:30, vi fejrer lige resultatet med en GT og så kører vi hjemover omkring 14-15 tiden
Internettet og telefonerne har været på, sådan lidt on/off hele dagen, så vi kan ikke høre noget musik... eller prale med billeder herfra :-)
men hvad der er værre, vi kan ikke ringe og reservere bord hos Pierre, vi kan ikke spise hos Jason på Tiny's Hurrecane, da det blæser for meget, og han har ikke nogen vinduer,
så der er der lukket (igen-igen).. så vi er lidt nervøse om menuen bliver cornflakes og ost.. vi satser lidt på at han har plads til os, vi er 9 personer, så vi kører bare derud og satser på at Sandy
kan charme sig lidt ind...
Men igen må vi lege nøddepatrulien, da vi får øje på noget i vandet langt ude, som vi ikke rigtigt kan definere, nogen af nabo'erne kommer også forbi, og Rudy (ham Kitesurferen)
kom også forbi med et par flasker til Michael som tak for igår, og vi stod alle og kikkede, men kunne ikke se om det var en person eller noget andet, så det ender med at vi tager en tur
ud for at undersøge det... det viser sig heldigvis at det kun er et stykke fra en palme der lå derude.

nå men så skulle vi da ikke tænke over hva det kunne være..
vi kører mod Pierre ved 6:30 tiden, og det lykkes for Sandy at skaffe os et bord, men vi må vente i 2 timer på at maden kommer, der var kun ham selv til at lave maden
men det var næsten ventetiden værd, for det var go' mad :-)
vi kører hjem igen, ad dårlige veje og der er HELT mørkt... og så kommer den sidste forhindring for en lørdag... den sølvgrå jeep punkterer og reservehjulet er naturligvis også fladt
Så det sidste stykke hjem er vi 5 personer i GinTonic-Jeepen.. heldigvis kun en 15-20 min tur
så nu ved vi hva' vi skal lave imorgen

Friske folk søndag morgen d 28 jan, vi ved jo hva 1.opgave går ud på

Heldigvis har Michael en pumpe til cigratstikket, og vi kan pumpe luft i dækket igen, så operationen tager mindre end 30 min :-)

Vejret er nogenlunde til en sejltur, en anelse blæsende, så der er lidt bølger på vandet, men det går fint

Carsten bliver hjemme og forbereder den tun, Roger har fanget tidligere oppe i Spanish Wells, hvor han er ved at bygge sommerhus.
Les og Kaptajnen spiser med, så vi er 10 personer,men da det er en voldsom stor tun, er der rigeligt til os alle

portions anretninger, med Carstens hjemmelavede remulade, det er kræs for kendere :-) :-)

efter at have slået mave i et par timer, kører vi ned til Tiny's Hurricane Hole og får et par drinks og lidt pizza og fritter til aftensmad, super hyggeligt, selvom det blæser lidt voldsomt.
men så slipper vi for myg.. et kæmpe møl forvirrer sig dog ind, til stor opstandelse for et kvindemenneske derr hylker op om at vi ikke må træde på den, som Roger siger
"She's got the voice of fingernails on a blackboard".. snakker en del med hendes mand/kæreste Bob fra Vermont, vi bliver hurtigt enige om at "short people have more fun"..
This is Bob
jeg forklarer Roger hvor Karlsvognen plejer at være, men nogen har vidst efterladt den med nøglerne i, for den var væk idag !

Mandag morgen, Michael skal ned og stå Skoleret for den lokale Sheriff, noget med skattemærker der ikke var monteret korrekt.. det ser nu ellers rigtigt nok ud syntes jeg

fejlen er hurtigt rettet, og vi kan igen køre med ro i sindet mod en ny god dag

Idag tager Roger hjem, imorgen Knud, og mig, og onsdag Carsten, så Michael er lidt stresset, ingen morgen-løbeture pga dette..
da vejen til lufthavnen ikke er specielt god, springer bagsæde passagerne over, så René, Carsten, Sandy og jeg siger pænt farvel fra huset til Roger

nå ja, så var der noget med at Knud skulle forsøge at lave sin billet om, og det nåede de vidst også.
vi andre måtte knokle hjemme, nå ja, det var nu nok mest Carsten & den enarmede der lavede noget, Rene og jeg sad bare i solen og fes den af !

de andre bløddyr skulle være hjemme til frokost, men tiden gik vidst med en lille ekspedition under Suo'side, så de var først hjemme kvart over... noget...

vi skal spise på Busted Bridge Bar i aften, den ligger helt oppe nordpå, og kaptajnen kommer forbi, så kan de også lige få ordnet det lille mellemværende med sheriffen
Her står de så, forbryderne !!
sjovt lille sted, der var slet ingen myg... men det var nok mest pga. det lille bål de havde lavet for det samme ... og så lugtede vi alle af spejderlejer da vi kom hjem

Endelig hjemme igen, så kan det være svært at holde sig vågen til alle historierne, specielt når det var sidste hele dag for mig....

Tirsdag morgen, så bliver der lavet omelet med pølser.. og forleden fik vi ris og kylling... jeg forstår ingenting

ALT er timet og tilrettelagt, Knud flyver ud fra den nordlige StellaMaris flyveplads kl. 9:20 og jeg tager den sydlige Deadmans Cay kl. 15:20, de andre er yders tilfredse over planlægningen
efter morgenmaden, tager Claus med Michael og Knud i lufthavnen

Stilheden sænker sig, jeg kan lige rede sengene, og "pakke" håndbagagen

men pludselig ringer Michael.... dvs det var Knud, han havde glemt hans telefon.. så vi må bukke Michael's regl med at vi ikke må køre i bilerne, da vi jo ikke er vant til at køre i den forkerte side, og i øvrigt heller ikke har kørekort med ! Jeg får lokket Carsten med nordpå, lidt spændende og møde modkørende eller blive overhalet.. man skal tænke på at det nærmeste hospital ligger en flyvetur væk !
Men vi når da frem, inden flyet letter, Piloten kikker på min "Back to the future" T-Shirt og mener at vi da skulle ha' været her tidligere...
"Dont feed the animals" skiltet var faldet ned, men vi ved ikke på hvilken side det skulle sidde, så vi lod det ligge ..

Carsten var for rystet til at køre med mig hjem, så det var Claus og mig der kørte sydpå, men så fik jeg også lige set "the cave" som ligger ved lufthavnen

da vi kommer hjem er der jo flere TIMER til jeg skal hjem, og vejret er perfekt til en sejltur, så vi tager lige en hurtig 2-timers tur i nærmest havblik

Turen er slut for mit vedkommende, så vi kører sydpå mod Deadmans Cay...

med et par enkelte pit-stops undervejs

på Conch-baren bliver flaget fornyet, men tiden går hurtigt, og jeg får sagt farvel til alle de andre, og Michael kører mig i lufthavnen (2½km) med en conch-salat i en doggy-bag
vi havde dog sikret os at de fløj, da de er berømte eller berygtede for at flyve før tiden!
 Hjemtur:
Jeg tager hjem Tirsdag d 30 Jan. med fly fra Deadmans Cay kl 15:10 med BahamasAir UP377 til Nassau, hvor jeg har 2 timer til næste fly UP207 kl 18:30 til Fort Lauderdale
hvor Norwegian flyver kl. 22:00 til Københawnstrup
Sikkerhedskontrollen er ikke så hård som i DK, så jeg fik en kold Kalik øl med :-) og så er der en vand og en gang chips med i prisen :-)

skift i Nassau, hvor der var tid til at gå i loungen, det fik man så $20 for ?!? men så kostede en GT og en gang chokolade så $24 (køkkenet var lukket ) ak ja

denne gang skal jeg dog over i en anden terminal, da jeg ankommer til Nassau, så det tager lige 1½ time ekstra, så der var ikke så meget ventetid alligevel !
troede ellers lige jeg kunne nå en sandwich eller noget, men den må jeg så tage i flyet... men det bliver ikke til noget, da jeg nærmest sover hele vejen... i korte bukser og klipklappere lander vi så i København
i 3 grader og regn/slud... puha det er lidt hårdt

måske også fordi man ved de andre rødder bare sidder og nyder vejret og samværet lidt endnu

Carsten forsætter så den gode planlægning, og tager hjem til -17 i Minnesota næste morgen ved 9-tiden, så jeg skal vel egentlig ikke pive...

og så er der kun grissebasserne tilbage....

Rene & Claus tager hjem d 10 Feb. også kl. 22:00 fra Fort Lauderdale og BahamasAir UP377 & UP207 fra Deadmans Cay
begge Norwegian fly hedder DY7042 og flyver direkte og lander dagen efter kl. ca.12:45 men det er der jo lang tid til !

Vi får billeder fra Roger, han har været ude og fiske om fredagen

imens tager rødderne ud og sejler lidt igen.. vejret er blevet endnu mere perfekt

Så godt at de må få en is